Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Træn dig til et bedre liv

MS Motion

Du skal prioritere din fysiske sundhed. Fysisk aktivitet har nemlig en positiv effekt for mennesker med sclerose. Det vigtigste er, at du sætter tid af i hverdagen til at træne i den udstrækning, som din krop og din sclerose tillader.

Du finder i menuen MS Motion dansetræning og styrketræning til gående, stående eller siddende samt yogaøvelser, som styrker og giver ro.

I dansevideoerne guider Elisabeth Dalsgaard dig gennem forskellige dansestilarter, der kan laves som gående, stående og siddende. Du kan vælge at danse med på et nummer ad gangen, eller du kan tage en sammenhængende lektion på 30 min. 

I træningsvideoerne med styrkeøvelser guider fysioterapeut Marianne Borne og hendes træningsmakkere dig trygt gennem en række styrkende øvelser, som enten kan laves gående, stående eller siddende.

I yogavideoerne mikser yogainstruktør Ann-Charlotte Monrad vestlig viden om anatomi med yogaens praksis og guider dig gennem forskellige yogaforløb. Hun har sammensat tre videoer med forskellige yogaforløb, så alle kan få en positiv træningsoplevelse.

Træningsprogrammerne er lavet af Scleroseforeningen i samarbejde med Sclerosehospitalerne.

Elisabeth Dalsgaard om MS Ballroom Fitness

Velkommen til Scleroseforeningens helt nyt dansekoncept – MS Ballroom Fitness. Mens du danser, får du trænet muskler, balance, koordination og meget mere. Du kan danse alene eller med en partner, og der er tre forskellige niveauer, du kan vælge mellem.

MS Ballroom Fitness er udviklet af danser Elisabeth Dalsgaard i samarbejde med Sclerosehospitalerne og mennesker med MS. 

God fornøjelse.

Yoga - intro

Ann-Charlotte fortæller her om de tre yogaforløb, som hun har lavet til os. Forløbene er lavet, så du kan mikse og matche dem, som du har tid, lyst og overskud.

Træning - intro

Marianne Borne er fysioterapeut på Sclerosehospitalerne. Sammen med træningsmakkerne Charlotte, Lotte og Stefan, som alle har sclerose, viser hun, hvordan øvelserne kan gennemføres på trods af fysiske begrænsninger.

Vælg den træningsform, der passer dig bedst, og gå på opdagelse i de mange forskellige øvelser.

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.