Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Let

Ovnbagt laks med æbler og oliven

Ovnbagt laks med æbler og oliven

  1. Arranger laksestykkerne i et ovnfast fad og top dem med æblebåde, oliven og en smule peber
  2. Giv dem 6-8 minutter i en 170 grader varm ovn. Herefter tages de straks ud af ovnen. Laksen er færdig i det øjeblik, hvor hvide mælkelignende dråber dukker op på overfladen. Husk at ovnen skal være forvarmet

Tomatbagt laks

Tomatbagt laks

  1. Læg laksestykkerne på en bradepande beklædt med bagepapir og hæld godt med mosede tomater henover hvert stykke laks
  2. Drys salt og peber på
  3. Bag laksestykkerne 12-15 minutter på 180° C i ovnen ved varmluft. Tjek om laksen er færdig. Det er den, hvis den ikke er rå i midten, kødet deler sig i flager, og der er kommet væske på overfladen, der ligner mælkehvide bobler.

Dressing med rødløg og chokolade

Dressing med rødløg og chokolade

  1. Hak rødløg, hvidløg og chokolade fint
  2. Hak rosiner groft
  3. Bland rødløg, rosiner, hvidløg, chokolade, olivenolie og eddike
  4. Smag til med salt og peber

Jo længere vinaigretten trækker, desto bedre bliver den, så hvis du har tid til at lave den en dag i forvejen, er det genialt.

Avocadofloretter

Avocadofloretter

  1. Skær først avocadoen eller avocadoerne i halve. Pil herefter stenene ud.
  2. Tag en skarp urtekniv og “ril” avocadoen på langs, så du skærer igennem kødet og helt ud til skrællen en masse gange. På den måde laver du flager, der ligger i avocadoskrællen. Lidt som hvis du havde splittet et æg på en æggeskærer/hakker.
  3. Brug en ske til forsigtigt at grave kødet ud af de halve avocadoer. 
  4. Læg "kødet" fra en halv avocado på en lille tallerken med den flade side nedad og den runde side opad.

Fiskeruller på quinoa

Fiskeruller på quinoa

  1. Forvarm en gryde helt tør uden noget i ved at lade den stå et par minutter på fuld varme. Hæld quinoaen i gryden, skru ned for varmen og tør-rist quinoaen. Rør rundt og tørrist quinoaen i et par minutter, til den begynder at dufte af nødder.
  2. Tilsæt vand og lad quinoaen koge 15-20 min under låg. Husk at tjekke regelmæssigt, så den ikke brænder på i bunden.
  3. Sæt ovnen til 185 ° C på varmluft.

Ovnbagte æbler med nougatdrys

Ovnbagte æbler med nougatdrys

  1. Vend æbler og pærer i appelsinsaft, appelsinskræl, vanilje, kanel, allehånde og kardemomme
  2. Kom det i et ovnfast fad med bagepapir i bunden
  3. Kom hasselnødderne i et separat lille ovnfast fad eller en ovnfast skål
  4. Kom både frugt og hasselnødder i en forvarmet ovn ved 180° C på varmluft
  5. Bag hasselnødderne i ca. 15 minutter til de er gyldenbrune og lækre.

Overkrop

Overkrop

Dette træningsprogram guider dig på 15 minutter gennem 5 øvelser for overkroppen.

For at få mest ud af øvelserne skal du bruge:

- en træningsmåtte
- en stol, der står op af en væg
- en fri væg, du kan læne dig op af

Fuldt program

Sværhedsgrad

Underkrop

Underkrop

Dette træningsprogram kan bruges, hvis du vil styrke din overkrop. Du guides gennem 5 øvelser for overkroppen, og det tager 15 minutter at gennemføre.

Du skal bruge følgende ting til øvelserne:

- en træningsmåtte
- en stol, der står op ad en væg
- en fri væg

- et stabilt bord, du kan læne dig på

Fuldt program

Sværhedsgrad