Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Træn stående

Træn stående

Her har vi samlet træning til dig med nogle fysiske begrænsninger, og som måske benytter et ganghjælpemiddel i løbet af dagen.

Øvelserne udføres siddende og stående. Det kan derfor være en god idé at have en rollator eller en stol i nærheden, som støtte. 

Du må gerne få sved på panden og ømme muskler, men mærk efter og tag en pause, hvis det bliver for meget. Er du klar?

Overkrop

Overkrop

Dette 15-minutters træningsprogram guider dig gennem 5 øvelser for overkroppen.

Du får brug for: 

- en stol uden armlæn
- en træningselastik
- to håndvægte eller to fyldte vandflasker

Fuldt program
Sværhedsgrad

Underkrop

Underkrop

I dette 15-minutters træningsprogram guides du igennem 5 øvelser for benene og underkroppen.

Du får brug for: 

- en træningselastik
- noget at støtte dig til - fx en rollator eller en stol
- en stol, der kan stå op ad væggen 

Fuldt program
Sværhedsgrad

Knæstrækning

Knæstrækning

Denne øvelse træner din underkrop og dine knæ. Du skal lave 3 sæt af 10 knæstræk.

Du får brug for: 

- en stol, der står op ad en væg
- eventuelt noget, du kan støtte dig til - som fx en rollator eller en stol

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Knæbøjning

Knæbøjning

Du får trænet dine knæ og din underkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 knæbøjninger.

Du får brug for:

- en træningselastik
- noget, du kan støtte dig til - fx en stol, en rollator eller andet.

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Armløft

Armløft

Få trænet dine arme og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 armløft.

Du skal bruge:

- en træningselastik eller to håndvægte/fyldte vandflasker
- en stol

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Armstrækning

Armstrækning

Denne øvelse træner dine arme og din overkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 armstrækninger. 

Du får brug for:

- en stol uden rygstøtte
- en træningselastik

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Brystpres

Brystpres

Træn din overkrop og dit bryst med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 brystpres. 

Du skal bruge:

- en træningselastik
- en stol

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Mavebøjning

Mavebøjning

Denne øvelse træner din mave og din overkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 mavebøjninger.

Du får brug for:

- en stol uden rygstøtte
- to håndvægte eller fyldte vandflasker

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Skuldertræk

Skuldertræk

Træn dine skuldre og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 skuldertræk.

Du får brug for:

- en stol uden armlæn
- en træningselastik

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Hoftebøjning

Hoftebøjning

Denne øvelse træner din underkrop og dine hofter. Du skal lave 3 sæt af 10 hoftebøjninger.

Du får brug for: 

- en elastik, der kan bindes fast i ankelhøjde
- en stol, du kan bruge som støtte

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Ankelstrækning

Ankelstrækning

Træn dine ankler og din underkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 ankelstrækninger.

Du får brug for noget, som du kan støtte dig til - fx en stol eller en rollator.

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Ankelbøjning

Ankelbøjning

Denne øvelse træner dine ankler og din underkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 ankelbøjninger.

Du får brug for en stol, når du skal lave øvelserne.

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.