Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Træn siddende

Træn siddende

Her finder du træning til dig, der sidder i kørestol eller som gerne vil træne sidende. Alle træningsøvelserne kan udføres fra din kørestol eller fra en stol.

Du må gerne få sved på panden og ømme muskler af træningen, men mærk efter, så det ikke bliver for meget. Lad os komme i gang!

Overkroppen

Overkroppen

På 15 minutter guides du gennem 5 øvelser for overkroppen. 

Du skal du bruge:

- en stol uden armlæn
- en træningselastik
- to håndvægte eller to fyldte vandflasker

Fuldt program
Sværhedsgrad

Underkrop

Underkrop

I dette 20 minutters træningsprogram bliver du guidet gennem 5 øvelser for benene og underkroppen.

Du får brug for:

- en træningselastik
- en klud eller en tæppeflise

Fuldt program
Sværhedsgrad

Brystpres

Brystpres

Du får trænet dine arme og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 brystpres.

Du får brug for: 

- 2 håndvægte eller fyldte vandflasker 
- støtte til ryggen i en kørestol eller på en stol

Enkelt øvelse

Ankelbøjning

Ankelbøjning

Træn dine ankler og din underkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 ankelbøjninger.

Øvelserne kræver ingen træningsredskaber.

Enkelt øvelse

Hoftebøjning

Hoftebøjning

Denne øvelse træner dine hofter og din underkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 hoftebøjninger.

Øvelserne kræver ingen træningsredskaber.

Enkelt øvelse

Ankelstrækning

Ankelstrækning

Du træner dine ankler og din underkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 ankelstrækninger.

Øvelserne kræver ingen træningsredskaber.

Enkelt øvelse

Rygbøjning

Rygbøjning

Træn din ryg og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 rygbøjninger.

Du skal bruge 2 håndvægte eller fyldte vandflasker.

Enkelt øvelse

Mavebøjning

Mavebøjning

Denne øvelse træner din mave og din overkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 mavebøjninger.

Du får brug for 2 håndvægte eller fyldte vandflasker.

Enkelt øvelse

Armstrækning

Armstrækning

Træn dine arme og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 armbøjninger. 

Du skal bruge en stol med armlæn. Det kan sagtens være din kørestol.

Enkelt øvelse

Armløft

Armløft

Du træner din underkrop og dine arme med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 armløft. 

Du skal bruge 2 håndvægte eller fyldte vandflasker.

Enkelt øvelse

Knæbøjning

Knæbøjning

Træn din underkrop og dine knæ med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 knæbøjninger.

Du skal bruge:

- en tæppeflise
- eventuelt en træningselastik

Enkelt øvelse

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.