Gå til hovedindhold

Stående

Stående

her har vi samlet trænings til dig med nogle fysiske begrænsninger og som måske benytter et ganghjælpemiddel i løbet af dagen. Der vil være siddende og stående øvelser, og det kan derfor være en god idé at have en rollator eller en stol i nærheden, som støtte til nogle af øvelserne. Du må gerne få sved på panden og ømme muskler, men mærk efter og tag en pause, hvis det bliver for meget. Er du klar?

Overkrop

Fuldt program
Sværhedsgrad
Stigende

Dette 15-minutters træningsprogram guider dig gennem 5 øvelser for overkroppen.

Du får brug for: 

- en stol uden armlæn
- en træningselastik
- to håndvægte eller to fyldte vandflasker

Underkrop

Fuldt program
Sværhedsgrad
Stigende

I dette 15-minutters træningsprogram guides du igennem 5 øvelser for benene og underkroppen.

Du får brug for: 

- en træningselastik
- noget at støtte dig til - fx en rollator eller en stol
- en stol, der kan stå op ad væggen 

Knæstrækning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Denne øvelse træner din underkrop og dine knæ. Du skal lave 3 sæt af 10 knæstræk.

Du får brug for: 

- en stol, der står op ad en væg
- eventuelt noget, du kan støtte dig til - som fx en rollator eller en stol

Knæbøjning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Du får trænet dine knæ og din underkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 knæbøjninger.

Du får brug for:

- en træningselastik
- noget, du kan støtte dig til - fx en stol, en rollator eller andet.

Armløft

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Få trænet dine arme og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 armløft.

Du skal bruge:

- en træningselastik eller to håndvægte/fyldte vandflasker
- en stol

Armstrækning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Denne øvelse træner dine arme og din overkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 armstrækninger. 

Du får brug for:

- en stol uden rygstøtte
- en træningselastik

Brystpres

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Træn din overkrop og dit bryst med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 brystpres. 

Du skal bruge:

- en træningselastik
- en stol

Mavebøjning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Denne øvelse træner din mave og din overkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 mavebøjninger.

Du får brug for:

- en stol uden rygstøtte
- to håndvægte eller fyldte vandflasker

Skuldertræk

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Træn dine skuldre og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 skuldertræk.

Du får brug for:

- en stol uden armlæn
- en træningselastik

Hoftebøjning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Denne øvelse træner din underkrop og dine hofter. Du skal lave 3 sæt af 10 hoftebøjninger.

Du får brug for: 

- en elastik, der kan bindes fast i ankelhøjde
- en stol, du kan bruge som støtte

Ankelstrækning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Træn dine ankler og din underkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 ankelstrækninger.

Du får brug for noget, som du kan støtte dig til - fx en stol eller en rollator.

Ankelbøjning

Enkelt øvelse
Sværhedsgrad
Stigende

Denne øvelse træner dine ankler og din underkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 ankelbøjninger.

Du får brug for en stol, når du skal lave øvelserne.

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.