Gå til hovedindhold

Siddende

Siddende

Her finder du træning til dig, der sidder i kørestol eller som gerne vil træne sidende. Alle træningsøvelserne er siddende, og de kan udføres fra din kørestol eller fra en stol. Du må gerne få sved på panden og ømme muskler af træningen, men mærk efter, så det ikke bliver for meget. Lad os komme i gang!

Overkroppen

Fuldt program
Sværhedsgrad
Stigende

På 15 minutter guides du gennem 5 øvelser for overkroppen. 

Du skal du bruge:

- en stol uden armlæn
- en træningselastik
- to håndvægte eller to fyldte vandflasker

Underkrop

Fuldt program
Sværhedsgrad
Stigende

I dette 20 minutters træningsprogram bliver du guidet gennem 5 øvelser for benene og underkroppen.

Du får brug for:

- en træningselastik
- en klud eller en tæppeflise

Brystpres

Enkelt øvelse

Du får trænet dine arme og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 brystpres.

Du får brug for: 

- 2 håndvægte eller fyldte vandflasker 
- støtte til ryggen i en kørestol eller på en stol

Rygbøjning

Enkelt øvelse

Træn din ryg og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 rygbøjninger.

Du skal bruge 2 håndvægte eller fyldte vandflasker.

Mavebøjning

Enkelt øvelse

Denne øvelse træner din mave og din overkrop. Du skal lave 3 sæt af 10 mavebøjninger.

Du får brug for 2 håndvægte eller fyldte vandflasker.

Armstrækning

Enkelt øvelse

Træn dine arme og din overkrop med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 armbøjninger. 

Du skal bruge en stol med armlæn. Det kan sagtens være din kørestol.

Armløft

Enkelt øvelse

Du træner din underkrop og dine arme med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 armløft. 

Du skal bruge 2 håndvægte eller fyldte vandflasker.

Knæbøjning

Enkelt øvelse

Træn din underkrop og dine knæ med denne øvelse. Du skal lave 3 sæt af 10 knæbøjninger.

Du skal bruge:

- en tæppeflise
- eventuelt en træningselastik

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.