Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Mental træning gør dig psykisk stærkere

Mental træning kræver ikke andet end din fulde opmærksomhed. Meditation, håndarbejde og fokuseringsøvelser er alt sammen med til at styrke din mentale sundhed.

Ergoterapeut Ulla Johnsen og Margit Mortensen, fysioterapeut og underviser i meditation, viser her forskellige øvelser, som aktiverer dine sanser og beroliger nervesystemet. 

Når du laver øvelserne, vil du kunne opleve større ro og en følelse af at være afslappet.

Bevidst nærvær i naturen

Bevidst nærvær i naturen

Her guides du gennem en naturmeditation, der afsluttes med åndedrætsmeditation. Find et sted i naturen og sæt dig godt til rette. Vær klædt godt på og medbring et siddeunderlag og evt. et tæppe
Enkelt øvelse

Håndarbejde

Håndarbejde

Find dit håndarbejde frem – det kan være alt fra strikketøj, træarbejde, maleri eller noget helt fjerde – og sæt dig godt til rette, når Ulla her guider dig til at opnå fordybelse med dit craft-arbejde.
Enkelt øvelse

Øvelsen '3 gode ting'

Øvelsen '3 gode ting'

Kender du øvelsen '3 gode ting'? Øvelsen kan flytte dit fokus, så hverdagen består af færre bekymringstanker og erstattes med de positive og givende tanker. 
Enkelt øvelse

Meditation del 1

Meditation del 1

Bliv guidet gennem en meditation med fokus på dit åndedræt, som anker for din opmærksomhed.
Enkelt øvelse

Meditation del 2

Meditation del 2

Margit guider dig her gennem en meditation med fokus på bevidst at træne opmærksomhed på sansning af din krop.
Enkelt øvelse

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.