Gå til hovedindhold

Mental træning

Du kan med fordel træne din mentale styrke hver dag. Nogle af de effektive måder, du kan gøre det på, er gennem meditationer indendørs og ude i naturen, forskellige slags håndværk og øvelser, der flytter dit fokus fra det negative til det positive i dit liv. Når dine sanser aktiveres, beroliges nervesystemet, hvilket giver ro og en følelse af at være afslappet.

Du vil blive guidet trygt gennem øvelserne af to af Sclerosehospitalernes dygtige undervisere  Margit Mortensen, fysioterapeut og underviser i meditation, og Ulla Johnsen som er ergoterapeut.

Bevidst nærvær i naturen

Enkelt øvelse
Her guides du gennem en naturmeditation, der afsluttes med åndedrætsmeditation. Find et sted i naturen og sæt dig godt til rette. Vær klædt godt på og medbring et siddeunderlag og evt. et tæppe

Håndarbejde

Enkelt øvelse
Find dit håndarbejde frem – det kan være alt fra strikketøj, træarbejde, maleri eller noget helt fjerde – og sæt dig godt til rette, når Ulla her guider dig til at opnå fordybelse med dit craft-arbejde.

Meditation del 1

Enkelt øvelse
Bliv guidet gennem en meditation med fokus på dit åndedræt, som anker for din opmærksomhed.

Meditation del 2

Enkelt øvelse
Margit guider dig her gennem en meditation med fokus på bevidst at træne opmærksomhed på sansning af din krop.

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.