Gå til hovedindhold

Kom godt i gang med din træning

Effektiv træning kræver hverken meget tid eller masser af udstyr. Det vigtigste er, at du holder dig fysisk aktiv og sætter tid af i hverdagen til at træne i den udstrækning, som din krop tillader det.

Vi ved nemlig, at fysisk aktivitet har en positiv effekt for mennesker med sclerose.

Derfor har Scleroseforeningen i samarbejde med Sclerosehospitalerne sammensat træningsprogrammer, som du kan lave hjemme på stuegulvet eller ude i det fri, hvis du føler dig tryg ved det.

Mød Marianne og hør mere om træningen

Marianne Borne er fysioterapeut på Sclerosehospitalerne, og hun vil guide dig trygt gennem øvelserne. 

Marianne får undervejs hjælp fra træningsmakkerne Charlotte, Lotte og Stefan, som alle har sclerose. De viser, hvordan øvelserne kan gennemføres på trods af fysiske begrænsninger.   

Nu skal du blot vælge, om du vil træne gående, stående eller siddende – og så er du klar til at gå i gang med din hjemmetræning!

 

Gående

træning for dig, der ikke er betydeligt begrænset i din bevægelighed.

Stående

træning til dig, med nogle fysiske begrænsninger, som måske benytter et ganghjælpemiddel.

Siddende

træning til dig, der sidder i kørestol eller som gerne vil træne siddende.

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.