Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Gode råd om kriser

Livet med sclerose, kan byde på mange forandringer. Nogle forandringer kan føles sorgfulde eller opleves som en krise, og du kan blive overvældet af dystre og svære tanker. Heldigvis kan du træne din evne til at bære de svære følelser.

Psykolog Line Vejlgaard-Laursen fra Sclerosehospitalet i Haslev sætter her ord på de forskellige, svære følelser og giver gode råd til, hvordan du kan lære at håndtere dem.

Gode råd om forandring

Gode råd om forandring

Forandringer kan handle om de praktiske ting, som forandrer sig i din hverdag. Men det kan også være de forandringer der sker, når du spørger dig selv, hvem du er som menneske. Line fortæller, hvordan vi kan vælge at se på og forvalte forandringerne.
Enkelt øvelse

Gode råd om sorg

Gode råd om sorg

Forandringer kan medføre følelser af tab og sorg. Du oplever måske, at sorgen kommer flere gange og på forskellige måder? Line sætter ord på, hvad sorg egentlig er for en følelse, og giver råd til, hvordan du kan håndtere din sorg.
Enkelt øvelse

Mindfulness - lær at bære de svære følelser

Mindfulness - lær at bære de svære følelser

Mindfulness er en metode, som kan hjælpe dig til at lære at blive bedre til at bære de svære følelser, som kan opstå i en forandret hverdag. Her fortæller Line om tankerne bag mindfulness og hvordan, du kan finde større ro ved at dyrke nuet.
Enkelt øvelse

Gode råd om at være i krise

Gode råd om at være i krise

Når det, der plejer at være naturligt og normalt, måske ikke længere er muligt, kan det opleves som en krise. Line fortæller, hvordan det kan føles at være i krise, og hvordan du kan håndtere krisen.
Enkelt øvelse

Gode råd om depression

Gode råd om depression

Når man måske har en depression, så kan det være godt at få en oplevelse af, at man kan gøre noget selv for at få det bedre. Hør Lines gode råd til dig med dystre tanker.
Enkelt øvelse

Sådan bremser du negative følelser

Sådan bremser du negative følelser

Når du bliver bange og angst, kan det være svært at tænke klart og overskue, hvordan du stopper følelserne igen. Line giver konkrete råd, som du kan bruge for at mindske uro, ængstelighed og angst.
Enkelt øvelse

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.