Gå til hovedindhold

Gode råd om kriser

Det er helt naturligt at føle en hvis grad af frygt i usikre situationer. Og i en forandret hverdag, som vi alle oplever for tiden, kan negative følelser som angst og frygt være mere fremtrædende end normalt. En smule frygtsomhed kan normalt hjælpe os med at passe på os selv, men når en smule uro bliver til angst, kan det bare være rigtig svært at tænke klart.

Psykolog Line Vejlgaard-Laursen fra Sclerosehospitalet i Haslev giver her nogle gode råd til, hvordan du kan hjælpe dig selv videre, så de tunge tanker ikke tager over.

Brems de negative følelser

Enkelt øvelse
Når du bliver bange og angst, kan det være svært at tænke klart og overskue, hvordan du stopper følelserne igen. Følg med når Line i videoen giver konkrete råd, som du kan bruge allerede i dag for at mindske uro, ængstelighed og angst.

Gode råd om depression

Enkelt øvelse
Når man har en depression eller lider af svære tanker, så kan det være godt at få en oplevelse af, at man kan gøre noget selv for at få det bedre. Følg med, når Line her giver gode råd til dig med dystre tanker

Gode råd om forandring

Enkelt øvelse
Forandringer kan handle om de praktiske ting, som forandrer sig i din hverdag. Men det kan også være de forandringer der sker, når du spørger dig selv, hvem du er som menneske. I denne video kommer Line ind på de forskellige forandringer vi kommer ud for igennem livet, og hvordan vi kan vælge at se på dem og forvalte dem.

Gode råd om sorg

Enkelt øvelse
Forandringer kan medføre følelser af tab og sorg. Du oplever måske at sorgen kommer flere gange og på forskellige måder? I videoen sætter Line ord på hvad sorg egentlig er for en følelse.

Gode råd - Mindfullness

Enkelt øvelse
Mindfullness er en metode, som kan hjælpe dig til at lære at blive bedre til at bære de svære følelser, som kan opstå i en forandret hverdag. Her fortæller Line om tankerne bag mindfullness.

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.