Gå til hovedindhold

En god hverdag – hver dag

Det kræver hverken meget tid eller masser af udstyr

Træning

Du skal prioritere din fysiske sundhed. Fysisk aktivitet har nemlig en positiv effekt for mennesker med sclerose. Det vigtigste er, at du sætter tid af i hverdagen til at træne i den udstrækning, som din krop og din sclerose tillader.

I træningsvideoerne guider fysioterapeut Marianne Borne og hendes træningsmakkere dig trygt gennem en masse styrkende øvelser, som enten kan laves gående, stående eller siddende.

Træningsprogrammerne er lavet af Scleroseforeningen i samarbejde med Sclerosehospitalerne.

Træning - intro

Marianne Borne er fysioterapeut på Sclerosehospitalerne. Sammen med træningsmakkerne Charlotte, Lotte og Stefan, som alle har sclerose, viser hun, hvordan øvelserne kan gennemføres på trods af fysiske begrænsninger.

Vælg den træningsform, der passer dig bedst, og gå på opdagelse i de mange forskellige øvelser.

Gående

for dig, der ikke er betydeligt begrænset i din bevægelighed.

Stående

til dig, med nogle fysiske begrænsninger, som måske benytter et ganghjælpemiddel.

Siddende

til dig, der sidder i kørestol eller som gerne vil træne siddende.

Hej vi bruger også cookies

Nogle bruges til forbedring af siden. Ved at klikke 'OK' accepterer du brugen af alle cookies.